reede, 6. november 2015

Nii!

Olen terve päeva ära kulutanud seda nõmedat animatsiooni tehes. Või tegelikult mitte-tehes. Esialgu otsisin muid nõkse. Proovisin seda ja proovisin teist. Ikka jõudsin selle tobeda PowTooni juurde tagasi. 
Siis hakkas jooksma. Kõik toimis. TEHTUD! Salvetasin ära ja OHH! Muusika jäi lisamata. Tagasi... ja sealt siis kõik mu kannatused alguse said. Lisasin Bambusest laeva, nagu selgus, ainult ühele slaidile sai.. Noh, võtame siis teise ette - jälle algusest lugu pihta. Kustustasin loo ja laadisin uuesti. Sai kajaefektiga. Ja slaididel tekstid segi. Ühesõnaga aina üks jama lisandus teisele.
Ei tea, kas mõni inimene veel nii äpu saab olla!

Lõpuks sain mingi värgi siiski valmis. Kuigi muist slaide tuleb käsitsi edasi vändata jne.
Tihasele tiiva alla see jama töö!

Mu taies asub SIIN


neljapäev, 5. november 2015

PowToon animatsiooni loomiseks

Veebikeskkonna PowToon tutvustus ja kasutusjuhend

PowToon on veebikeskkond, mis võimaldab koostada ja taasesitada dünaamilisi ja minimalistlikke animeeritud esitlusi. Powtoon on loodud 2012. aastal Inglismaal. 

PowToon's Mission:

To address all the frustrations that people have with Power Point and Keynote and add animation and killer design

We defined our mission as: PowToon will create the world’s most minimalist, user friendly and intuitive presentation software that allows someone with no technical or design skills to create engaging professional “look and feel” animated presentations. Our aim is to establish a new presentation category called “powtoon” – a combination of presentation and animated cartoon – as the industry standard for evolved (animated) presentations.
Our greater vision is to effect the way people communicate in a profound way: “If a picture speaks a thousand words, an animation conveys an idea.” In the next series of post we will outline how the hard work of turning an idea into reality began...

PowToon loojad on lisanud keskkonda kasutusjuhendeid (screencastidena) samuti rubriigi "Korduma kippuvad küsimused". Keskkond sisaldab näiteid animeeritud esitlustest. 

Keskkonna avaleht: http://www.powtoon.com

1. Kasutajaks registreerimine
a. eraldiseisev kasutajakonto
b. kasutajakonto seotud muude kasutajakontodega (Facebook, Google, Linkedin)
















2. Kasutajakontod

1. tasuta – piiramatu arv esitlusi, esitluste pikkus kuni 5 minutit, kuus 30 YouTube’i eksporti, 10 taustamuusikat, 8 stiili, esitlustele jääb PowToon vesimärk
2. tasuline – pro kontod õpetajale, õpilasele, klassiruum (ühendatud: õpilane ja õpetaja) jt; piiramatu arv esitlusi, esitluste pikkus kuni 15 minutit, võimalus salvestada esitlusi arvutisse 



















3. Esitluse koostamine

a. Vali Create

b. Vali teema

c. Lisa esitlusele pealkiri 

d. Koosta esitlus 

e. Jaga oma esitlust

















AJURÜNNAK


Ajurünnak on spontaanselt toimuv tegevus, milles kindlaksmääratud aja jooksul innustatakse osavõtjaid arutatava probleemi kohta aktiivselt välja mõtlema nii palju erinevaid lahendusi, ideid, kui nad suudavad.  Selle meetodiga püütakse genereerida uusi ideid ja analüüsida ning hinnata juba olemasolevaid lahendusi.
Pärast kindlaksmääratud aja kestnud  intensiivset mõttetegevust  palutakse osalejatel leitud ideed läbi mõelda ja kaaluda nende asjakohasust ja teostatavust.
Ideed kirjutatakse üles. Ajurünnak kestab kas kokkulepitud aja jooksul või seni, kuni õppijatel ideed otsa saavad. Järgneb vestlus, kus kaalutakse kõigi ideede teostatavust. Selle käigus saavad õppijad teada, kui palju erinevaid lahendusi probleemile tegelikult pakuti.
Meetod on kasulik, kuna:
  • võimaldab õppijal genereerida uusi ideid,
  • arendab õppijate loovust ja mõtlemisoskust,
  • võimaldab arendada õppija rühmatööoskusi ,
  • võimaldab arendada oskust olla lugupidav ning tolerantne teiste õppijate ideede suhtes.
Meetodi rakendamine
Ajurünnak võib olla kirjutatud või räägitud. Meetodit saab kasutada töötades probleemi kallal kogu rühmaga või väikeste rühmadena. Võib kasutada ka kirjutamist (nö vaikiv ajurünnak). Meetodi kasutamisel on oluline varem kokkulepitud käitumisjuhend, mida kõik grupi liikmed hoolikalt järgivad:
 Põhireeglid ajurünnaku läbiviimisel:
  • lugupidamine grupi liikmete vastu,
  • eesmärgi/tulemuse täpsus ja selgus,
  • mitte midagi isiklikku,
  • konstruktiivsus,
  • teemas püsimine,
  • kõiki ideid respekteeritakse, ükski idee ei ole „rumal, vale, mõttetu jne“, ideid ei arvustata.
Ajurünnaku puhul on oluline konkreetne tulemus ja selle elluviimise võimaluste kaalumine. Ajutist teemast kõrvalekaldumist ja ebareaalsete ettepanekute tegemist ei pruugi siiski karta, sest rühm teab, et töö lõpus kaalutakse iga idee reaalsust. On siiski oluline, et ajurünnak lõpeks probleemile reaalsete lahendite pakkumisega.

 Lühiettekanne Uurimistegevust toetavad digivahendid

ÕPPEMATERJAL iseseisvaks lugemiseks Uurimistegevuse toetamine digitaalsete vahenditega

Uurimistegevuse toetamine digitaalsete vahenditega:
  • uurimisprobleemide püstitamine
  •  ideid elektrooniliste kataloogide kasutamisest uurimistegevuses kogukonnas
  • õppimine läbi uurimistegevuse ja selle toetamine tänapäevaste digitaalsete vahenditega
  • küsimustiku koostamine elektroonilise vahendiga.
Uurimuse käigus saadakse uut teadmist probleemide olemusest ja nende lahendamiseks. Uurimistöö on pikaajaline protsess, mis koosneb eri etappidest. Hirsjärvi, Remesi ja Sajavaara (2005) järgi  koosneb uurimistegevus viiest sammust:
  1. Teema valimine
  2. Teabe kogumine
  3. Materjali hindamine
  4. Ideede, tulemuste, märkmete korrastamine
  5. Artikli, essee, ettekande või uurimuse kirjutamine
 Uurimisteema valimine digiajastul võib olla raske ja kerge samaaegselt. Olles lugeja erinevates virtuaalsetes keskkondades, võib olla kirjutajale probleemiks. Võimalike teemade vahel on raske teha otsust, mida valida.
Võimalike teema ideedega tuleb teha tööd vabalt erinevate allikatega, kuid rangelt ja plaanipäraselt. Kasutades erinevaid andmebaase, on hea kasutada sobiva teema valimiseks ajurünnakut (Hirsjärvi 2005).
Tutvu erinevate ajurünnaku vahenditega.
Tee tööd järgmiste märksõnadega:
  • Huviala
  • Kirjutaja teadusala
  • Ühiskondlik või teaduslik tähtsus
  • Teema õpetlikkus
  • Juhendaja sobivus
  • Aeg
  • Informatsioon
  • Uurimuse teostatavus
  • Kirjutaja võimed ja kogemused
Kunagi ei ole võimalik kõike teema kohta ära kirjutada. Tutvudes andmebaasides olevate ülevaateartiklitega ja saades teada, millised on uuemad artiklid teema kohta, tuleb kirjutaja jaoks teema piiritleda. Hea on kasutada mõistekaarte,  sõltuvate ning sõltumatute rühmas ajurünnakuid
Mõistekaardi ja ajurünnaku vahendid
Uurimisplaani koostamine
Projektikoostamise tarkvarad nt. Gantt
 Digiajastul on eelis andmeotsinguid teha olenemata ajast ja kohast. Veebis otsides saab tutvuda ülemaailmsete ja kodumaiste otsimootoritega.
 Vaata filmi info otsimisest
Virkus, S. 2010. Info hankimise ja -otsingu põhikomponendid
https://www.tlu.ee/~sirvir/Infootsingu%20teooria/Info%20hankimise%20ja%20otsingu%20pohikomponendid/piobjekti_tutvustus.html
Näiteks:
E-kataloog ESTER http://www.elnet.ee/ester/
Eesti Teadusportaal  https://www.etis.ee/index.aspx
Tampere ülikooli Tamcat kodulehekülg https://tamcat.linneanet.fi/
Soome teadsulike raamatukogude teenindusportaal http://www.kirjastot.fi/
Soome teaduslike raamatukogude teenindusportaal TILKE
Algajad kirjutajad saavad kasutada märksõnaotsinguna üldotsimootoreid
Nt Google, Yahoo, AltaVista Excite, HotBot, InfoSeek, Lycos, MetaCrawler jt
Saadud info usaldusväärsusesse tuleb suhtuda kriitiliselt. Nõudlikkus peab kasvama pidevalt suureneva veebimaterjalide lisamisega. Usaldatavust saab hinnata Hirsjärvi, Remesi ja Sajavaara (2005) järgi:
  • Lehe üla- või alaosas info dateeringu järgi
  • URL-aadressi järgi
  • Kontakteerumine meiel teel
  • Allikaloendi järgi
  • Teksti esitamise viis
Tasulistesse andmebaasidesse pääseb kasutajanime ja parooliga, nende sisu ei leia internetist. Kasutusõiguseid saavad hankida vaid kindlad organisatsioonid, eriti kõrgkoolid.
 Virtuaalraamatukogud sisaldavad teaduslikke materjale uurimistöös kasutamiseks.
Valik laiemaid andmebaase:
Eric Database http://www.eric.ed.gov/
Eurooppalainen kasvatusalan tesaurus
http://eacea.ec.europa.eu/education/eurydice/index_en.php

Tasuta programm Mendeley toetab teadusalaste publikatsioonide leidmisel, sotsiaalses võrgustikus osalemisel, viitamise ja allikaloendi lisamisel uurimistöösse.
 Andmete kogumine ja küsimustiku moodustamiseks võib kasutada Google Docs Form`i, Zoho Creator jt
 Andmete korrastamiseks, analüüsimiseks, esitamise meetodite valikul võib kasutada
 Excel`it või SPSS.

 


Õppematerjal Mis on refleksioon?
 
Õpijuhis Rühmatöö reflekteerimine

Tooge välja:

  • Mida kogesime?
  • Mis õnnestus, millega oleme rahul?
  • Milliseid probleeme/väljakutseid tööd tehes kohtasime? Kuidas toimisime?
  • Mis ebaõnnestus, milliseid arenguvajadusi nägime?
  • Mida teeksime järgmisel korral teisiti?
  • Mida teeksime õpetajana teisiti?
  • Mida õppisime sellest kogemusest?

pühapäev, 1. november 2015

II KODUNE ÜLESANNE - RÜHMATÖÖ
Koolituskava kogukonnale  

Sihtrühm: I kooliastme lapsevanemad
Maht:  3 tundi

Koolituse teema: Erinevate õppetöö läbiviimisel kasutatavate digivahendite  tutvustamine  

Koolituse eesmärk: Viia I kooliastme lapsevanemad kurssi uute võimalustega, mida saab kasutada õppetöö läbiviimisel; tutvustada erinevaid vahendeid ja nende toimimist; viia läbi praktiline töö lapsevanematega rühmades; viia lapsevanemad kurssi digiajastu õppeprotsessiga.

Õpiväljundid:
1. Tutvustav sissejuhatus teemasse.
2. Rühmatööd lapsevanematega
3. Rühmatööde vaatlus, tulemuste võrdlev analüüs.
4. Kokkuvõte ja arvamused.

Õppematerjalid (sh kasutatavad digiajastu vahendid):
Materjalid:
Õppimine ja õpetamine digiajastul:

Vahendid:

Õppeülesanded /hindamisülesanded (sh kasutatavad digiajastu vahendid):
http://answergarden.ch  Sissejuhatavas osas - Küsimus:  Millega laps nutiseadmes tegeleb? (eeldatavasti mängib, kuulab muusikat, youtube, Facebook, Twitter jne,  filmid, ekool vms)
Tagasiside rakendusega Mentimeter
Gruppide moodustamine lastevanematest:

Tagasisidestamine rühmatööle, ühistahvel: Padlet http://padlet.com/

laupäev, 24. oktoober 2015

Ah jaa! Leidsin endale väga vajaliku ja põneva koolituse. Et siis kus on, seal tuleb aga juurde.


Koolitus Pärnus 16.novembril:
Autistliku lapse mõistmine ja toetamine

neljapäev, 22. oktoober 2015

Nii, olen juba reedest saati vabapidamisel. See tähendab, et haiguslehel ja vabastatud seega sisekoolitustest ja muust tööst.  Käisin veresoonte operatsioonil ja nüüd taastun kodus. Arvan, et saan juba teisipäevast taas tööle minna.
Seni aga - laupäev-pühapäev kulusid tõesti puhkamiseks ja taastumiseks. Otsustasin, et EI MINGIT KOOLI ega TÖÖD. Olen haiguslehel ja kogu lugu. Kuniks.
Esmaspäevast muutusin asjalikuks. Keetsin õunamoosi ja nokitsesin vaikselt kodus olla. Olin ikka veel taastumisjärgus tegelane. Nautisin elu.

Kolmapäeval aga juba nokitsesin koolitöö kallal. Asju, mis seni homse varna visatud olnud.
Tänane päev - hommikul otsustasin, et vaat olen enamuse ajast sirakil. Loen, vaatan filmi. Tühjagi! Korraldasin oma klassi novembrikuu - detsembrikuu tegemisi. Õppekäike, jõulutegemisi. Broneerisin aegu, bussi. Registreerisin käigud kooli kalendrisse, kirjutasin lapsevanematele tabelivormis teate - mis ja kuna toimub ja kui palju maksma läheb. Käisin koeraga tavatiirul. Tegelikult olen seda kõik päevad teinud. Koer tahab liikuda ja ei ole mingit võimalust hädalist etendada.


No ja siis, pärast koeratretti tuli vaim peale hakata tegelema koolitusasjadega. Nii ma siis siin olen nokitsenud, mõtisklenud koduse rühmatöö üle, pannud mõtteid kirja, lisanud blogisse töövahendite juhiste rubriigi.

pühapäev, 11. oktoober 2015

ÕIENDUS TÖÖ ASJUS: mu töö link asub allpool postituses. Siin on täiendused. 

Nii, olen igavesti hulka aega kulutanud esitluste importimisest tingitud segaduste likvideerimisele. Ikka ei toimi veel kõik ja kõik lingid ei tööta. Kuldvillakuga on üldse palju tohuva-pohu. Kuigi mu enda arvutis töötasid väga hästi. Sedasi siis.

ESITLUSE leiab SIIT

KULDVILLAK nõuab veel linkimisel tööd.

Hetkel - no kohe üldse EI JAKSA ENAM!.
Hakkan juba kahetsema, et vana töö käsile võtsin. Ehk oleks täiesti uus teha olnud hoopiski lihtsam... Aga - ma ju õpin ja visadus viib sihile. Nagu kusagil multifilmis üks kangelane tabavalt väljendas - loll, aga sihikindel.

laupäev, 10. oktoober 2015


MINU ISESEISEV TÖÖ

TUNNIKAVA ja selle rakendamine digiajastu vahenditega
Töö leiate SIIT!

Kuidas töö valmis? Kogemused tundide läbiviimisest.

Tegelikult koostasin töö juba varem ja olen seda laste peal testinud samuti varem. Olen ajahädas ja seetõttu ei hakanud enam uut leiutama. Oskan tunnikava koostada ja ka IT vahendeid sinna juurde kasutada.
Kuna varsti ongi hingedeaeg käes, siis rakendan oma tunnikava ka sel õppeaastal oma uute õpilastega. Nemad pole seda enne läbi teinud.
Millised olid tähelepanekud tunni-kompleksi  läbiviimise kohta?
Lastele meeldisid need tunnid. Nii esitlus, mis andis hulka teadmisi (ehk isegi liiga palju) kui ka Hingelinnu joonistamine. Lisasin joonistamisele ka taustamuusika. Väga ilmekad tööd tulid välja. 
Eriti meeldis Mõistatuste KULDVILLAK. Lastele meeldivad üldse Kuldvillakulaadsed ülesanded. 

Õppekäik - see jäi ära, kuna lihtsalt ei jagunud aega. Aga ehk sel õppeaastal saab teoks.

Veel - tõenäoliselt muudan natuke tunnikava ja lisan töö Kahootiga. Kokkuvõtvas-kordavas osas. Ka see meeldib lastele väga. 

Kui mõjuvad põhjused ei võimalda osaleda kontaktpäeval, siis:
 ... siis tuleb ise pusima hakataja!   

1)   vaata moodulit tutvustavat slaidiesitlust - TEHTUD!

2)   tee individuaalselt õppeülesanne: Õpetaja rollid ning nende täitmiseks vajalikud teadmised, oskused ja hoiakud, lisa see oma digitaalsesse arengumappi ning edasta link Moodle foorumisse Refleksioon esimesele kontaktpäevale  

Mõistekaartide tegemise keskkonnad:

Mindomo: http://www.mindomo.com/
Mindomo JUHEND


Mindmeisteri JUHEND
https://www.mindmeister.com/


Creately: http://creately.com/
Creately JUHEND

Veel üks vahva koht uurimiseks. Tänud Signele!
PowToon


3)  loe õppematerjali ja leia vastused püstitatud küsimustele - KOHE LÄHEN JA HAKKAN LUGEMA