kolmapäev, 15. juuni 2016

ÜHISJOONISTAMINE, Tricider (tagasisidestamine) ja LINKIDE LÜHENDAMINE

  1. Minge aadressile http://www.tricider.com/brainstorming/2mDJvaseJEl või http://lingid.ee/Valga ja kirjutage sinna need näited (nupp add idea).
  2. Analüüsige enda ning teiste toodud näidete plusse ja miinuseid. Kui leiate, et seda saab kasutada veel mõnes teises aines või teiste õppijatega, täiendage ka selles osas.
Ülesande sooritamise vahendid
URL-i lühendamiseks:
  • http://goo.gl/ (ei saa linki kohandada enda nimega, kuid ei vaja registreerumist)
  • https://bitly.com/ (saab muuta lühendatud linki enda jaoks tähendusrikkaks, vajab registreerumist)
  • http://lingid.ee/ (EESTI KEELNE! Saab muuta lühendatud linki enda jaoks tähendusrikkaks, panna seda parooli alla, esitada QR koodi abil, vajab registreerumist) 

Joonistusülesanne - näidis

1. TeamUp vahendiga moodustatakse kolmeliikmelised grupid.
2. Valige rühmas välja üks veebitahvel:
3. Üks kolmest loob veebitahvli ja jagab teistega kasutades loodud veebitahvli linki. 
4. Valige rühmaga, mida hakkate kavandama:
  • uut moodi koolilaud,
  • e-koolikott,
  • õpetajate koolivorm,
  • iteelik.
5. Koos joonistatud pilt pange palun üles oma digitaalsesse arengumappi. NB! Seda ei saa lisada lingiga, kasutage palun kuvapilti. 
6. Aega rühmatööks 20 minutit.

Iseseisva töö esitlemine

Esitlege oma iseseisvat tööd kursusekaaslastele, kasutades oma digitaalset arengumappi.
Kasutage Helen Barretti refleksioonimudelit (What? Now what? So what?)
  • What? (Mida?) Mida olete õppinud ja kogunud oma arengumappi? Mida tegite õppijatega? MINEVIK
  • So what? (Ja mis siis?) Mis õnnestus ja mis ei õnnestunud? Mida te tegite teisiti kui tavapäraselt? Kuidas õpitegevus teid muutis? OLEVIK
  • Now what? (Ja kuhu edasi?) Kuhu soovite edasi areneda? Millised on teie plaanid seoses aktiivõppe ja IKTga? TULEVIK
Igal on esitlemiseks aega 5 minutit + pärast 5 minutit teiste küsimustele vastamiseks.
Ajamõõtmise erinevaid vahendeid leiate http://www.online-stopwatch.com/classroom-timers/

neljapäev, 19. mai 2016

KOKKUVÕTE 1. ISESEISVAST TÖÖST

Ma ei koostanud oma tööd õppetunnina. Pigem õppisin ise enda jaoks ja edaspidise töö hüvanguks. Kasutan valminud veebitahvleid oma klassi blogis videomaterjali jagamiseks.

TEHTUD! Vistutasin (oh, mis naljakas sõna) valminud VEEBITAHVLID oma klassi BLOGISSE


Näen veebitahvli edaspidiseks kasutamiseks erinevaid võimalusi. Nt. Koduse kordamisülesande jagamiseks valikuvariantides. Laste endi tööde kandmine veebitahvlile - arvutiõpetuse tunnis. Kindlasti on veel mitmeid võimalusi, mida tuleb alles avastama hakata.

VEEL KOGEMUSI e-õpetuse vallast:
Katsetasin enne meie kooli e-õppepäeva erinevaid võimalusi. Kirjutasime õpilastega Drives järjejuttu. Klass jaotatud 5-liikmelisteks gruppideks. Igale grupile oma jagatud link töölehele, kus etteantud jutu algus. Iga lapse ülesanne oli juttu täiendada  4-5 lausega. Viimane kirjutaja pidi loo lõpetama.
JÄRJEJUTT
No ja e-õppepäeva materjalide koostamine. Selleks õppisin Google-vorme kasutama. Koostasin erinevatele ainetele vastavad vormid, kus tuli lugeda, vaadata videot, täita ülesandeid ja vastata küsimustele, leida õiged vastusevariandid. Täielik tulevärk kasutusele. Olin jube uhke oma saavutuste üle. Rind kummis ja enesekindlus laes.
Loomulikult ei läinud kõik ludinal. Imekähku sain maapeale tagasi toodud. Selgus, et olin jätnud vormidel töö tegija nime nõude esitamata. Ja loomulikult ei tulnud mulle pähegi, et peaks ka iga küsimuse vastamise kohustuslikuks tegema. No ja oli ka kaks sisulist viga töös. Nii, et kooliraha jagus. Eriti tore oli, et sain terve hulga vastatud anonüümseid töid. Eks sa katsu siis tagasisidet anda - kes kuidas oma töö tegi. :-)

KÄELINE TEGEVUS
MATEMAATIKA
LOODUSÕPETUS
EESTI KEEL

Et siis õppisin enda jaoks päris palju. Ja eks vead olegi ju õppimiseks. Järgmisel korral enam seda ämbrit ei kolista.


ISESEISEV TÖÖ - 2. tahvel

Tagurpidi järjekorras sai, et 1. tahvel allpool, kuid mis siis sellest. Peaasi, et olemas.


kolmapäev, 18. mai 2016

ESIMENE ISESEISEV TÖÖ

Kuna mulle meeldis õppepäeval tutvustatud vahenditest kõige enam Padlet, siis otsustasin selle tööriista kasutamise päris selgeks saada ja kasutada oma iseseisva tööülesande täitmiseks just Padleti veebitahvlit.
Otsustasin ühendada 2 asja - teha oma kodutöö ja saada ka oma videod kokku kogutud ühele väljale. Seejärel paigutatada veebitahvli oma klassi blogisse, mida saab vaadata SIIT.

Nii saavad lapsed ja lapsevanemad vaadata meie videoid ühest kohast. Tegelikult kahelt tahvlilt. Ühele ei mahtunud need kuidagi ära.



MINU ja ANGELA KOOSTÖÖ

ANGELA TEGI TÕSIST TÖÖD, MINA NIIVÄGA MITTE.

neljapäev, 5. mai 2016

TERE!

No nii, alustame siis jälle. Uus koolitus ja uued teemad. Või siis mitte nii uued, kuid vajavad veel üleõppimist. Vaatame. Kasuks tuleb igatahes.