laupäev, 24. oktoober 2015

Ah jaa! Leidsin endale väga vajaliku ja põneva koolituse. Et siis kus on, seal tuleb aga juurde.


Koolitus Pärnus 16.novembril:
Autistliku lapse mõistmine ja toetamine

neljapäev, 22. oktoober 2015

Nii, olen juba reedest saati vabapidamisel. See tähendab, et haiguslehel ja vabastatud seega sisekoolitustest ja muust tööst.  Käisin veresoonte operatsioonil ja nüüd taastun kodus. Arvan, et saan juba teisipäevast taas tööle minna.
Seni aga - laupäev-pühapäev kulusid tõesti puhkamiseks ja taastumiseks. Otsustasin, et EI MINGIT KOOLI ega TÖÖD. Olen haiguslehel ja kogu lugu. Kuniks.
Esmaspäevast muutusin asjalikuks. Keetsin õunamoosi ja nokitsesin vaikselt kodus olla. Olin ikka veel taastumisjärgus tegelane. Nautisin elu.

Kolmapäeval aga juba nokitsesin koolitöö kallal. Asju, mis seni homse varna visatud olnud.
Tänane päev - hommikul otsustasin, et vaat olen enamuse ajast sirakil. Loen, vaatan filmi. Tühjagi! Korraldasin oma klassi novembrikuu - detsembrikuu tegemisi. Õppekäike, jõulutegemisi. Broneerisin aegu, bussi. Registreerisin käigud kooli kalendrisse, kirjutasin lapsevanematele tabelivormis teate - mis ja kuna toimub ja kui palju maksma läheb. Käisin koeraga tavatiirul. Tegelikult olen seda kõik päevad teinud. Koer tahab liikuda ja ei ole mingit võimalust hädalist etendada.


No ja siis, pärast koeratretti tuli vaim peale hakata tegelema koolitusasjadega. Nii ma siis siin olen nokitsenud, mõtisklenud koduse rühmatöö üle, pannud mõtteid kirja, lisanud blogisse töövahendite juhiste rubriigi.

pühapäev, 11. oktoober 2015

ÕIENDUS TÖÖ ASJUS: mu töö link asub allpool postituses. Siin on täiendused. 

Nii, olen igavesti hulka aega kulutanud esitluste importimisest tingitud segaduste likvideerimisele. Ikka ei toimi veel kõik ja kõik lingid ei tööta. Kuldvillakuga on üldse palju tohuva-pohu. Kuigi mu enda arvutis töötasid väga hästi. Sedasi siis.

ESITLUSE leiab SIIT

KULDVILLAK nõuab veel linkimisel tööd.

Hetkel - no kohe üldse EI JAKSA ENAM!.
Hakkan juba kahetsema, et vana töö käsile võtsin. Ehk oleks täiesti uus teha olnud hoopiski lihtsam... Aga - ma ju õpin ja visadus viib sihile. Nagu kusagil multifilmis üks kangelane tabavalt väljendas - loll, aga sihikindel.

laupäev, 10. oktoober 2015


MINU ISESEISEV TÖÖ

TUNNIKAVA ja selle rakendamine digiajastu vahenditega
Töö leiate SIIT!

Kuidas töö valmis? Kogemused tundide läbiviimisest.

Tegelikult koostasin töö juba varem ja olen seda laste peal testinud samuti varem. Olen ajahädas ja seetõttu ei hakanud enam uut leiutama. Oskan tunnikava koostada ja ka IT vahendeid sinna juurde kasutada.
Kuna varsti ongi hingedeaeg käes, siis rakendan oma tunnikava ka sel õppeaastal oma uute õpilastega. Nemad pole seda enne läbi teinud.
Millised olid tähelepanekud tunni-kompleksi  läbiviimise kohta?
Lastele meeldisid need tunnid. Nii esitlus, mis andis hulka teadmisi (ehk isegi liiga palju) kui ka Hingelinnu joonistamine. Lisasin joonistamisele ka taustamuusika. Väga ilmekad tööd tulid välja. 
Eriti meeldis Mõistatuste KULDVILLAK. Lastele meeldivad üldse Kuldvillakulaadsed ülesanded. 

Õppekäik - see jäi ära, kuna lihtsalt ei jagunud aega. Aga ehk sel õppeaastal saab teoks.

Veel - tõenäoliselt muudan natuke tunnikava ja lisan töö Kahootiga. Kokkuvõtvas-kordavas osas. Ka see meeldib lastele väga. 

Kui mõjuvad põhjused ei võimalda osaleda kontaktpäeval, siis:
 ... siis tuleb ise pusima hakataja!   

1)   vaata moodulit tutvustavat slaidiesitlust - TEHTUD!

2)   tee individuaalselt õppeülesanne: Õpetaja rollid ning nende täitmiseks vajalikud teadmised, oskused ja hoiakud, lisa see oma digitaalsesse arengumappi ning edasta link Moodle foorumisse Refleksioon esimesele kontaktpäevale  

Mõistekaartide tegemise keskkonnad:

Mindomo: http://www.mindomo.com/
Mindomo JUHEND


Mindmeisteri JUHEND
https://www.mindmeister.com/


Creately: http://creately.com/
Creately JUHEND

Veel üks vahva koht uurimiseks. Tänud Signele!
PowToon


3)  loe õppematerjali ja leia vastused püstitatud küsimustele - KOHE LÄHEN JA HAKKAN LUGEMA